fietsband-expert

Klantenservice
088 520 7777
  • Vredestein Fortezza Superlite

    U bespaart €3,05 (-6%)

Superlichte wedstrijdbuitenband Omschrijving

Vredestein Fortezza Superlite
Deze buitenband is een superlichte wedstrijdband en is daarom uitermate geschikt voor tijdritten en triathlons. Ook heeft de band een extreem lage rolweerstand. 

Eigenschappen

  • Geschikt voor tijdritten en triathlons
  • Extreem lage rolweerstand

Specificaties

Type
  • buitenband
Merk
  • Vredestein
Serie
  • Fortezza
Garantie
  • 1 jaar
Geschikt voor
  • race
ETRTO-maat
  • 23-622 mm
Nederlandse maat
  • 28×7/8
Franse maat
  • 700×23
Bandenspanning (min/max)
  • 8 – 12 bar
EPI (geweven karkasdichtheid)
  • 120 stuks
Opvouwbaar
Gewicht
  • 185 gram
Reflectorstrepen
Kleur
  • zwart

Hier bent u wellicht ook in geïnteresseerd Suggesties

Schwalbe 28" binnenband
Schwalbe 28" binnenband vanaf €12,45 Gratis retour

Over het AV ventiel, ook wel Schrader ventiel genoemd Sommige fietsen, met name mountainbikes, zijn uitgerust met het ventiel dat ook bij auto's gebruikelijk is. Men noemt dit type ventiel ook wel een Schrader- of autoventiel. Een gewone Hollandse fietspomp (met knijper) past niet op dit ventiel, maar er zijn verloopnippels verkrijgbaar. Over het HV ventiel, ook wel Dunlop of Blitz ventiel genoemd Dunlop Op Nederlandse fietsen was vanouds het Dunlopventiel gebruikelijk. Dit ventiel wordt ook vaak "Hollands ventiel" genoemd. Het bestaat uit een stalen buisje dat aan het uiteinde is afgesloten, maar dat aan de zijkant een opening heeft. Over het buisje heen is een stuk ventielslang geschoven. Dit is gemaakt van zeer elastisch materiaal. De lucht wordt met behulp van een fietspomp door de ingang in het buisje gepompt, waarna de luchtdruk de ventielslang opzij drukt en de lucht tussen het buisje en de ventielslang in de band instroomt. Door de luchtdruk in de band wordt de ventielslang strak tegen het buisje gedrukt, waardoor de lucht niet meer terug kan stromen. De ventielslang dient ook voor de afdichting tussen het eigenlijke ventiel en de aan de band bevestigde huls Blitz Het Dunlopventiel wordt thans nog weinig gebruikt. Het moderne Blitzventiel past in dezelfde binnenband en velg als een Dunlopventiel. Het heeft een klein balletje dat tijdens het oppompen door de luchtdruk naar beneden gedrukt wordt, waardoor de opening vrijkomt. Bij gebruik schiet door de overdruk vanuit de band het balletje omhoog, waar het de luchtopening dichthoudt Over het FV ventiel, ook wel Prestaventiel genoemd Race- en toerfietsen wordt meestal het Prestaventiel gebruikt, ook Sclaverandventiel geheten. De vakhandel spreekt meestal van een Frans ventiel (in Nederland) of een Belgisch ventiel (in België). Dit ventiel heeft een mogelijkheid het terugslagmechanisme te blokkeren. Daarom moet voor het oppompen altijd eerst een schroefje een slag losgedraaid worden. Ook voor dit type ventiel is een verloop nodig bij het gebruik van een gewone fietspomp. Het voordeel van het gebruik van een Prestaventiel ten opzichte van de andere fietsventielen is een sterkere velg omdat het gat in de velg voor het Prestaventiel een 2mm kleinere diameter heeft (6.5mm). Het Prestaventiel past in een velg die bestemd is voor de andere fietsventielen, maar niet andersom. Het is echter niet aan te bevelen dat te doen, omdat het ventiel of de binnenband beschadigd kan raken. Over de verschillende gewichtsklassen Deze binnenband met frans ventiel is ook leverbaar als Extra Light, hierdoor is het gewicht gereduceerd tot 105 gram in plaats van 150 gram. Deze binnenband is net zo betrouwbaar alleen is het gewicht lager. Indien het op iedere gram aankomt kiest u voor de XXLight, deze is maar 65 gram. Over Schwalbe binnenbanden: De ene binnenband is de andere niet. Luchtdrukstabiliteit: houdt luchtdruk langer vast Een Schwalbe binnenband houdt de luchtdruk beduidend langer vast. De kwaliteit van de bestanddelen en de puurheid van het rubbermengsel zijn onderscheidend voor de kwaliteit van de binnenband. Alle binnenbanden worden voor het vulkaniseren in een mal gelegd en opgepompt. Alleen deze procedure waarborgt een gelijkmatige wandsterkte en een langdurige luchtdichtheid. Betrouwbaarheid: oppompen en 24 uur testen De consequente controle die de grootst mogelijke functiezekerheid biedt: alle binnenbanden worden opgepompt en zo 24 uur opgeslagen om ze op luchtdichtheid te testen

Cordo 28 inch
Cordo 28 inch vanaf €11,95 Gratis retour

De Cordo 28 inch is geschikt voor wielmaten van 28''. Er zijn verschillende modellen te verkrijgen met een HV- of een FV-ventiel. Over het HV-ventiel, ook wel Dunlop- of Blitzventiel genoemd Dunlop Op Nederlandse fietsen was vanouds het Dunlopventiel gebruikelijk. Dit ventiel wordt ook vaak "Hollands ventiel" genoemd. Het bestaat uit een stalen buisje dat aan het uiteinde is afgesloten, maar dat aan de zijkant een opening heeft. Over het buisje heen is een stuk ventielslang geschoven. Dit is gemaakt van zeer elastisch materiaal. De lucht wordt met behulp van een fietspomp door de ingang in het buisje gepompt, waarna de luchtdruk de ventielslang opzij drukt en de lucht tussen het buisje en de ventielslang in de band instroomt. Door de luchtdruk in de band wordt de ventielslang strak tegen het buisje gedrukt, waardoor de lucht niet meer terug kan stromen. De ventielslang dient ook voor de afdichting tussen het eigenlijke ventiel en de aan de band bevestigde huls. Blitz Het Dunlopventiel wordt thans nog weinig gebruikt. Het moderne Blitzventiel past in dezelfde binnenband en velg als een Dunlopventiel. Het heeft een klein balletje dat tijdens het oppompen door de luchtdruk naar beneden gedrukt wordt, waardoor de opening vrijkomt. Bij gebruik schiet door de overdruk vanuit de band het balletje omhoog, waar het de luchtopening dichthoudt.  Over het FV-ventiel, ook wel Prestaventiel genoemd Race- en toerfietsen wordt meestal het Prestaventiel gebruikt, ook Sclaverandventiel geheten. De vakhandel spreekt meestal van een Frans ventiel (in Nederland) of een Belgisch ventiel (in België). Dit ventiel heeft een mogelijkheid het terugslagmechanisme te blokkeren. Daarom moet voor het oppompen altijd eerst een schroefje een slag losgedraaid worden. Ook voor dit type ventiel is een verloop nodig bij het gebruik van een gewone fietspomp. Het voordeel van het gebruik van een Prestaventiel ten opzichte van de andere fietsventielen is een sterkere velg omdat het gat in de velg voor het Prestaventiel een 2mm kleinere diameter heeft (6.5mm). Het Prestaventiel past in een velg die bestemd is voor de andere fietsventielen, maar niet andersom. Het is echter niet aan te bevelen dat te doen, omdat het ventiel of de binnenband beschadigd kan raken.

  • Geen verzendkosten
  • Gratis retour binnen 40 dagen
  • Breed assortiment
  • Thuiswinkel-voorwaarden
  • Veilig shoppen
  • Persoonlijk en betrouwbaar

Reviews

  • Er zijn voor dit product nog geen reviews.
Schrijf een review

Veelgestelde vragen

Stel onze experts een vraag:
  • Vredestein Fortezza Superlite
    Vredestein Fortezza Superlite

    €43,90